Beställ så här

Här handlar beställare snabbt och enkelt när det passar honom/henne. I Swevets Läkemedelsshop finns ett stort utbud av produkter. Här hittar beställare Swevets lagerhållna sortiment samt vanligt förekommande produkter som kunder beställer. Hittar beställare ändå inte vad han/hon söker efter? I slutet av beställningen, under sidan kassa, finns ett fritextfält där det går bra att ange saknad produkt. Här går också bra att lämna övriga meddelanden till kundtjänst. 

Tveka inte att kontakta oss på kundtjänst 0771-21 55 00, så hjälper vi dig! Kundtjänst har öppet alla vardagar mellan klockan 08.00 - 17.00 och nås även på apotek@swevet.se. Vi svarar senast nästa arbetsdag.

Kundanmälan

Innan beställare loggar in första gången måste han/hon göra en kundanmälan för att få handla läkemedel. Webshopen riktar sig till förskrivare och andra behöriga beställare av läkemedel.  

Blankett: Kundanmälan för veterinär verksamhet
Blankett: Leveransavtal för företagskunder

Logga in

Direkt efter att Swevet har mottagit ifylld kundanmälan  samt kontrollerat uppgifter skickar kundtjänst en bekräftelse till beställares registrerade e-postadress och dennes inloggningsuppgifter.

På inloggningssidan fyller beställare i sina inloggningsuppgifter, användarnamn och lösenord. Klicka på knappen ”Logga in”. Beställare hamnar nu på startsidan i Swevets Läkemedelsshop.

Nu kan beställare börja beställa produkter. Beställare kan alltid navigera sig tillbaka till startsidan genom att klicka på Swevet-logon i vänstra övre menyfältet.

Köpa/beställa produkt

Beställare börjar med att söka efter produkt.

Det finns tre vägar att söka fram produkt som beställare önskar beställa:

  1. Via sökrutan i höger övre menyfält, sök på kriterierna:
  • Produktnamn (ex. Metacam),
  • Aktiv substans (ex. meloxikam),
  • Varunummer (ex. 000164),
  • Beredningsform (ex. oral suspension),
  • ATC-kod (ex. QM01AC06),
  • Utseende/smak (ex. honung),
  • Läkemedelsgrupp (ex. antiinflammatoriska),
  • Förpackningstyp (ex. flaska),
  • Djurslag (ex. Hund).
  • Det går att mixa sökord i sökrutan, obs mellanslag mellan varje ord (ex.1: meloxikam katt oral, ex.2: antiinflammatoriska hund tablett).
  1. Via vänstra menyfältens produktfält (grupperade från A-Ö)
  2. Via egen skapad favoritlista, se övre menyraden under sökrutan.

Var produkt som önskas beställas, läggs i varukorg när beställare klickar på knappen ”KÖP”.

KÖP-knapp finns tillgänglig per produkt:

  • dels i artikellistning
  • dels inne på artikelkort
  • dels i skapad favoritlista

Produkt som inte har Köp-knapp är antingen restnoterad eller utgången från leverantör.

Alla produkter har angiven lager- och leveransinformation.

Vid alla produkter finns ruta för att ange önskat antal. Här fyller beställare i det antal som önskas beställas.

Alla produkter som är registrerade i FASS är länkade till Fass hemsida. Klicka på Fass-symbolen inne på artikelkort.

Under sidan Funktioner kan beställare läsa mer om ”Bra att veta”. Klicka här Funktioner för att läsa mer.

När beställare har valt de produkter som önskas köpas klickar beställare sig vidare till sidan ”TILL VARUKORG”.

Till varukorg

Vid klick på knappen ”TILL VARUKORG” som finns i högra övre topmenyfältet kommer beställare till sidan varukorg. Här kontrollerar beställaren sin beställning. Priser som visas är exkl. moms. Det går även att ändra antal per produkt på sidan varukorg. Beställare kan också ta bort produkt från varukorgen genom att klicka på rött kryss. Innan beställare går vidare till kassan för att bekräfta sitt köp behöver beställare dock klicka på knappen ”UPPDATERA” och får då sin varukorg uppdaterad. Efter kontroll går beställare till kassan. Beställare klickar på knappen ”TILL KASSAN”.

Till kassan

Alla produkter som beställare vill köpa visas i kassan. Priser som visas är exkl. moms.

Under ”Fyll i dina uppgifter” är allt förifyllt (från kundanmälan). Det går bra att ändra fält eller fylla i tomma fält. Fält som är markerade med * är obligatoriska och måste fyllas i. Det går bra att komplettera även i de fält som inte är *-markerade så Swevet får så bra/mycket information som möjligt vid behov av kontakt med beställare.

Under ”Meddelande/Beställ produkter du saknar i shop”, finns möjlighet att skriva fritext för ex. kompletterande produkter, andra önskemål eller information som är viktigt för vår kundtjänst att veta.

När allt är ifyllt och ok, behöver beställare bekräfta köp. Klicka på knappen ”FORTSÄTT”.

Bekräfta köp

För att bekräfta köp behöver beställare klicka på knappen ”Bekräfta köp”.

Beställare har möjlighet att återgå till föregående sida genom att klicka på knappen ”Gå tillbaka och ändra”. När ändring eller komplettering är gjord så behöver beställare återigen klicka på knappen ”UPPDATERA” och därefter knappen ”FORTSÄTT” och under Bekräfta köp-sidan klicka på knappen ”Bekräfta köp”. Ordern skickas nu till Swevet kundtjänst.

När beställaren bekräftat sitt köp får beställaren upp en sida där det står ”Beställningen är genomförd. Tack för din beställning. Ditt ordernummer är …….. Obs! Detta är inte något kvitto. En orderbekräftelse har skickats till din e-postadress.”

Orderbekräftelse

När köp i webshopen är bekräftat erhåller beställaren en orderbekräftelse av sin beställning via sin registrerad e-postadress i Swevet Läkemedelsshop.

Kopia av beställares orderbekräftelse skickas även till Swevets kundtjänst.

Efter mottagen order/beställning effektuerar Swevet ordern.

Varje beställning som beställare genomför får unikt ordernummer i Swevets Läkemedelsshop.

Mina sidor

Vid varje genomförd beställning sparas beställarens beställningsinformation under MINA SIDOR/Orderhistorik. Klicka på knappen ”MINA SIDOR” som finns i menyraden under sökordsrutan, klicka därefter på ”Orderhistorik” i smultexten.

Logga ut

Beställare klickar på knappen ”LOGGA UT LÄKEMEDEL”, som finns i menyraden under sökordsrutan, när beställare är färdig med sin beställning.

Logga ut med en påbörjad varukorg

Vid akutsituation och beställare har behov av att snabbt logga ut från Swevets Läkemedelsshop när en beställning är påbörjad går detta bra. Nästa gång beställare loggar in till sitt kundkonto får beställare upp sida som frågar ”Senaste gången du var inloggad påbörjade du en varukorg som inte avslutades. Vill du fortsätta på den?”.

Om ja, klickar beställare på knappen ”Ja, läs in min påbörjade varukorg”. Varukorg och Kassa-funktionerna öppnas i övre högra topmenyfältet. Nu går det bra för beställare att fortsätta beställa/komplettera sin påbörjade varukorg från tidigare inloggning.

Glömt lösenordet?

Om beställare glömt sitt Användarnamn eller Lösenord kan beställare trycka på ”Glömt lösenordet?” som ligger på inloggningssidan. Beställaren kommer att få ett meddelande med instruktioner som skickas till beställarens registrerade e-postadress.  Beställare följer instruktionerna i mailet. När beställare återställt sitt användarnamn eller lösenord går det bra att fortsätta och beställa ur Swevets Läkemedelsshop.

Kundtjänst : 0771 - 21 55 00
                                        KUNDTJÄNST ÖPPET VARDAGAR 8-17

KONTAKT

FÖRBRUKNING/UTRUSTNING
Verkstadsgatan 8, SE-275 39 Sjöbo,
Tel: 0771 21 55 00, Fax 0416 258 31
www.swevet.se , kundtjanst@swevet.se

LÄKEMEDEL
Ulls Väg 33, SE-756 51 Uppsala
Tel 0771 21 55 00, Fax 018 30 09 80
www.swevet.se , apotek@swevet.se